Meni

Šta smijete, a šta ne smijete raditi prilikom dojenja?

Jednom kada njihova dugo očekivana beba napokon stigne i vrijeme je da se započne sa dojenjem, mnoge nove majke osjećaju se nesigurno. Šta treba da jedem i pijem, šta da izbjegavam? Mogu li da vježbam? Naš vodič sadrži neke važne savjete u vezi dojenja.

Vaša ishrana tokom dojenja

Ako dojite Vašu bebu zdrava i uravnotežena ishrana je presudna za oboje. Vrlo vjerovatno ćete biti gladniji nego inače jer Vaše tijelo troši više kalorija sa dojenjem. Voće, povrće, proizvodi od cijelih žitarica i mliječni proizvodi, meso i riba pružaju Vama i Vašoj bebi osnovne hranjive tvari.

U skladu sa narodnim vjerovanjem, mahunarke i crni luk mogu uzrokovati vjetrove, paradajz i limun mogu uzrokovati bolnu zadnjicu - ali imajte na umu da za ovo ne postoje nikakve naučne osnove. Pobrinite se da nepotrebno ne izostavljate određenu vrstu hrane testirajte različite namirnice u malim količinama kako biste saznali šta je dobro za Vašu bebu, a šta nije.
Ako Vam se jede nešto slatko, probajte voće, voćnu salatu i suho voće (možda pomiješano s jogurtom ili mileramom). HiPP voćna teglica također je savršeni brzi obrok tokom dana.

Ako ste na vegetarijanskoj ili veganskoj ishrani i još uvijek želite da dojite, molimo Vas da razgovarate sa svojom babicom ili liječnikom.

Unošenje tečnosti tokom dojenja

Tokom dojenja gubite više tečnosti i zbog toga je posebno važno piti dovoljne količine, idealno dva do tri litra dnevno. Preporučujemo običnu vodu, nezaslađene biljne čajeve kao što je HiPP čaj za dojenje ili, kao alternativu, čašu soka razblaženog sa mineralnom vodom. Ne morate u potpunosti da izbacite svoju jutarnju kafu, ali potrudite se da ne pijete više od dvije ili tri šolje dnevno. Obratite pažnju da li Vaša beba pokazuje znake nemira nakon što ste popili kafu - neke bebe reaguju čak i na male količine kofeina.

Alkohol i nikotin treba u potpunosti izbjegavati tokom dojenja.

Vježbajte dok dojite

Stara izreka da vježbanje smanjuje proizvodnju mlijeka je neistinita. Međutim, preporučljivo je sačekati šest do osam nedjelja nakon poroda prije ponovnog počinjanja s vježbanjem. Nakon tog perioda, umjereno vježbanje je u redu - samo se potrudite da se u potpunosti ne iscrpite, jer to može uticati na ukus mlijeka. To ne znači da će se Vaše mlijeko pokvariti ili ukiseliti, samo da će imati malo drugačiji ukus. Slušajte svoje tijelo i radite ono što vam se čini ispravno!

Lijekovi

Uvijek razgovarajte sa svojim liječnikom prije uzimanja lijekova tokom dojenja. Neke vrste lijekova su pogodne za majke dojilje; druge je najbolje izbjegavati.