Jesti za dvoje?

Tijelo mora rješiti teške zadatke tokom trudnoće.

Ne jesti više, nego bolje glasi deviza

Tokom 40. sedmice trudnoće tijelo riješava velike zadatke: Dijete se kompletno hrani preko pupčane vrpce i mora se stalno snabdijevati hranjivim tvarima. Ukratko:  Tijelo se nalazi u izvanrednom stanju i radi u punom pogonu. Posebno sada je zdrava ishrana jednako važna kao i redovni ljekarski pregledi i kretanje na svježem zraku.

Dovoljno hranjivih tvari je važno

Sve ono što je djetetu potrebno, ono će sebi uzeti iz krvotoka majke i ako je potrebno iz njenih rezervi. Folna kiselina, jod, željezo i sl. podržavaju njegov duhovni i tjelesni razvoj. Ako su rezerve u dovoljnoj mjeri obezbjeđene dijete se može optimalno razviti i majka se osjeća dobro. Majka i dijete profitiraju dakle jednako od dobrog stanja ishrane.


Trebate uzeti u obzir da se i tokom dojenja od majke traži mnogo, te i u ovom periodu obratite pažnju na ravnomjernu ishranu i dovoljan unos hranjivih tvari.

Staro pravilo „jesti za dvoje“ ipak nije ispravno

Staro pravilo „jesti za dvoje“ ipak nije ispravno, jer trudnici u prva tri mjeseca nije potrebna dodatna energija. Tek nakon toga, dakle nakon četvrtog mjeseca dozvoljeno je dodatnih ca. 250 kcal dnevno. To odgovara tek jednoj dodatnoj porciji muslija ili jednoj namazanoj kifli.


Kako onda uspostaviti „ispravnu“ ishranu? Odlučujući je sadržaj hrane. Prema tome, hrana treba pružati što raznovrsnije vitamine i mineralne tvari, ali ipak što manje kalorija. Traži se kvalitet, a ne kvantitet.

Eksperti u ovom kontekstu govore o visokoj gustoći hranjivih tvari. Za pojašnjenje: svaki dan svježe voće, povrće, salate, krompiri, pšenični proizvodi, niskomasni mliječni proizvodi, osim toga redovno morsku ribu za unos omega-3-masnih kiselina i ponekad meso sa malim procentom masnoće - to je idealni plan ishrane tokom trudnoće. Važno je također da pijete dovoljno tečnosti.


I kod svjesne ishrane nije uvijek moguće zadovoljiti potrebe određenih hranjivih tvari u pravom omjeru. Posebno kod folne kiseline i joda kao i dugolančanih omega-3-masnih kiselina DHA postoji često deficit.

Stručnjaci za ishranu iz tog razloga savjetuju unos dodatka ishrani tokom trudnoće i dojenja, koji je tačno prilagođen potrebama trudnice i dojilje. Vezano za to preporučuje se da kontaktirate Vašeg ginekologa.